9000070555 |
Biblioteca escolar i recursos d'informació |
2021-2022 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Primària |
|
|
|
19/10/2021 - 1/3/2022 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
BERI Biblioteca escolar i recursos d'informació
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs que dona a conèixer una selecció de recursos digitals fiables i útils per a la cerca d'informació de l'alumnat i del professorat i orienta en la seva organització i difusió en el blog de la biblioteca escolar. També es reflexiona i es posa en pràctica la seva explotació didàctica.
|
| |
Objectius |
Conèixer els conceptes bàsics de la biblioteconomia, pedagogia i tecnologia necessaris per a la creació de la biblioteca digital.
Crear la biblioteca digital del centre amb criteris pedagògics.
Identificar i explorar diferents recursos i fonts d'informació en línea adients a l'usuari escolar.
Familiaritzar-se amb les interfícies de consulta de diferents fonts d'informació.
|
| |
Continguts |
Recursos digitals d'informació: característiques i criteris de selecció.
Creació i gestió de l'espai virtual de la biblioteca digital.
Aplicació didàctica de la biblioteca digital.
|
| |
Observacions |
És requisit el recolzament del centre, ja que el blog o espai virtual s'ha de crear amb usuari de centre. Adreçat al professorat amb coneixements d'informàtica.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Superació de tots els mòduls i del projecte final.
Realització del qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat (coordinadors i membres de la comissió de biblioteca) de centres educatius de primària interessats a conèixer recursos per iniciar la creació de la biblioteca digital de centre.
|
| |
E-mail |
biblioteques@xtec.cat
|
| |
|
|